Skip to main content

Martin Laas alustas hooaega kohe poodiumikohaga. 1. veebruaril tuli Saudi Touri esimesel, 198-kilomeetrisel etapil teine koht. Caleb Ewani järel ja Fernando Gaviria – kes neid sprintereid ei tea! – ees. Kuidas oli kaotada Ewanile ja võita Gaviriat?

Mis on uue hooaja eesmärgid? Vastavad Eesti profiratturid

Martin Laas (28), Bora-hansgrohe (WT)

„Ewani vastu polnud mul lõpus midagi teha, ta oli tol päeval lihtsalt tugevam,“ räägib Laas. „Mul pidanuks tema vastu olema väga hea päev ja ma oleks pidanud lõpus kolm-nelisada meetrit natuke vähem ise tuule käes pusklema. Siis ehk oleks olnud võimalik midagi teha, aga ta oli minust parem, nii et mul ei jäänud midagi kripeldama. Kui ta oma sprinti alustas, ei tahtnud keegi tema tuulest välja tulla, samuti minu tagant. Kõik jäid sinna, kus olid. Tegelikult tegi viimased kolm kilomeetrit tempot meie tiim, dikteerisime sõitu viimase 500 meetrini. Minu viimane lahtivedaja oli Danny van Poppel, tema taga pidin ka oma sprinti alustama. Teadsin, et see tuleb päris keeruline, teadsin finišit ka. Nii lasksin viimases lauges kurvis 400 meetrit enne lõppu Lotto mehed – ma ei teagi, kes Calebi [Ewan] lahtivedaja oli – enda ette ning valisin kohe Calebi ratta. Minu lead-out’i mees tegi lead-out’i Lotto meestele ja mina olin selles rongis neljas. Aga Calebi taga pidin ma viimasel 350 meetril natuke pusklema De Buysti ja Gaviriaga ning mul läks tuule käes natuke jõudu kaduma. Peale seda valis Gaviria minu ratta. Viimased 250 meetrit olin ilusasti Calebi tuules ja kui ta 50 meetrit enne finišit sprinti alustas, siis sinna ma jäingi. Tegelikult alustasin ma oma sprinti juba 350 meetri peal, Caleb sai alustada 50 peal, see on suur vahe. Aga ma tegin õige valiku, kui lasin enda lead-out’i mehe taha Calebi ning võtsin tema tuulde – see oli parim, mis tol päeval sai olla. Puhtalt jõuga ma poleks teda võita suutnud.“

Nii sai Laas proovida juba hooaja esimeses stardis oma peamist ülesannet ja eesmärki – võita. Ta ütleb, et esimene start on ikka natuke kaheldav, aga ta tundis ennast juba päris hästi. „Seda näitasid ka järgmised päevad Saudi tuuril, läksin tuuri käigus järjest paremaks. Viimasel päeval oli mul teisi aidates tunne veel parem kui esimesel päeval.“

Foto: Markus Bauer / LUKGOODSTUDIO

Mäletatavasti lahkusid eelmise hooaja lõpus Bora-hansgrohe tiimist kaks võitjat, põhisprinter Pascal Ackermann ja staar Peter Sagan. See pidi tooma muutusi ja tõigi.

„Muutusi on tulnud seoses tiimi strateegiaga, sprintereid hajutatakse rohkem erinevatele võidusõitudele,“ räägib sprinter Laas. „Ka nii-öelda väiksemad mehed saavad nüüd ehk rohkem võimalusi, aga eks see sõltu kõik valmisolekust. Eelmisel aastal olin ma rohkem lead-out’i mees, vaid paaril sõidul sain enda tulemust teha. Kui kõik hästi läheb, siis tuleb sel hooajal rohkem võimalusi. Tiimis on pool staff’i uus, pooled spordidirektorid on uued, ka peamine spordidirektor on uus. Nad on toonud uut hingamist ja tänu sellele on ka minu roll teine. Ei ole nii, et ainult Ackermann ja Sagan, on Sam Bennett, olen mina, on Jordi Meeus, veel ka Matthew Walls. Meid proovitakse võidusõitudele nii laiali panna, et tiimil oleks rohkem võiduvõimalusi.“

Eelmisel aastal sõitis Laas enamasti tiimi teise sprinteri Jordi Meeusi heaks. Selle hooaja kohta ütleb Laas, et päris täpselt ta ei teagi, kuidas nüüd, sest veel ei olda kursis, kes kus sõitudel osaleb. „Belgia sõitudel, mis märtsis tulevad, olen ma Jordiga koos ja siis on asjad samad kui eelmisel aastal, aga eks see sõltu mitmest asjast, kelle heaks sõidetakse. Aprillis on meil juba erinevad programmid, erinev Jordiga ja erinev ka Samiga [Sam Bennett, tiimi eeldatav esisprinter]. Siis on rohkem võimalusi.“

Näiteks pidi Saudi Touril tiimis alguses olema ka Sam Bennett, aga „ta ei olnud selleks tuuriks veel valmis“, nagu selgitab Laas. Nii sai oma võimaluse Laas.

„Tiimis on vihjatud, et ma saan sel aastal oma võimalusi. Sellest teen järeldusi,“ räägib Laas. „Kui varem öeldi mulle, et mind vajatakse Ackermanni või Jordi abiliseks ning mõnel väiksemal võidusõidul saan oma võimaluse, siis sel aastal öeldi, et saan oma võimalused ning mõnel võidusõidul pean ka teiste heaks töötama. Sellest jutust saab juba aru, kus ma liider olen ja kus on võimalus. Mulle öeldi kohe, et järgmisel võidusõidul – Clasica de Almeira 13. veebruaril – olen tiimi liider ja pean võitma, aga kahjuks jäi see sõit mul ära. Sama oli ka Saudi tuuril, kui sai selgeks, et Bennett ei tule. Siis sain ka mina oma võimaluse. Nii annab tiim mulle rohkem võimalusi ja loodab minu peale.“

Tõesti, pärast Saudi Touri pidi Martin Laasi järgmine võidusõit olema Clasica de Almeira, kuid … koroona tuli vahele. Nii jäi Almeira Laasile ära.

„Õnnestus, jah, see koroona kuskilt külge saada. Mul ei ole väga kehv olnud, kerge köha ja nohu ning kurk kriibib. Reaalselt haige nagu ei ole, sellised gripi sümptomid või nagu oleks külma saanud.“ Paraku tähendas see, et Laas ei saanud pärast Saudi tuuri nädal aega treenida. „Ratta peal tuuritanud olen, aga treeninud ei ole. Enne tuleb terveks saada, kui täiskoormusega trenni tegema hakata,“ sõnab ta.

Oma eesmärkide kohta sel hooajal ütleb Laas, et võita nii palju kui võimalik. „Kui antakse võimalus, siis seal tulemust teha ja võita. Ei hakka ütlema, kas võite peaks tulema üks või kümme, see sõltub ka sellest, mis võistlusele mis ülesandega mind pannakse. Muud eesmärgid on samad kui eelmisel aastal: tiimile kasulik olla, kui pannakse lead-out’i tegema, siis teha kõik, et tiimikaaslane võidaks.“

Järgmised võidusõidud, kus Martin Laas osaleb, tulevad juba Belgias: 27. veebruaril Kuurne‒Brüssel‒Kuurne, 1. märtsil Le Samyn … (Tänaseks teada: mõlemad sõidud Laas katkestas.) „Seal ma teen kaasa kõik need ühepäevasõidud kuni Türgi tuurini, mis on aprilli keskel. Kogu märtsi ja aprilli alguse Belgias ja sealt Türki,“ ütleb ta.

Küsis: Vahur Kalmre

Fotol Martin Laas võistlemas Saudi Touril. Foto: Bora-hansgrohe / Sprintcycling

Kõikide meie proffide mõtteid hooajaks 2022 saab lugeda ajakirja Ma Olen Jalgrattur märtsinumbrist.

Lisa kommentaar